Medicinsk hudvård med fördjupning i kostens betydelse.

torsdag 17 mars 2011

Kemisk peel del 2

Det har nu gått 3 v sen min första kemiska peelingen med pHformula A.G.E 1, och det är dags för omgång 2. Idag bjuder jag på en live bild och som ni kan se tydligt på bilden, är det mina gamla acneärr och förstorade porer som är målet!

Idag ökade vi på mängden produkt per antal lager, och det kände betydligt mer än förra gången, men långt ifrån smärtsamt.

Direkt efter en kemisk peeling får man räkna med att huden kan vara röd och hettande och man bör inte träna, basta/bada samma dag utan ta det lugnt.

Givetvis är solskyddet viktigt efter en djup behandling som denna och jag kommer använda pHformulas egna UV protect 30 flera ggr per dag nu när värmen och solen tittat fram!

Jag och min hud ska stråla lagom till sommaren och är du också sugen på att förnya din hud boka tid för en Konsultationstid på Advanced Skin Care - kliniken som erbjuder avancerad hudvård, hudvård på riktigt!

Tel: 031 711 70 60

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar