Medicinsk hudvård med fördjupning i kostens betydelse.

torsdag 16 december 2010

Inte ens ett islandskap kan hindra mig från min nya favoritplats!

Trots regn och ishalka utan dess like, trotsade jag backen till min ljuvliga lokal och kom fram med nöd och näppe. De gamla balettstegen fanns kvar och det gällde att tassa fint på tå för att inte lägga sig raklång i backen.
Det är något särskilt med en vinter och dess mörker, och jag tror faktiskt lokalen gör sig finare i lite dunkelt sken, men ser fram emot våren och dess ljus och få se allt i en ny dager.

Mörker trots allt, och härlig är den ju ändå, för det är då vi alla tar till lite extra mys och omsorg, och det märks på bokningen denna vecka att man vill ha lite mer omvårdnad än vanligt.
Ett litet tips till alla vintertrötta där ute, se över lite grann vad du äter under dagen! Får du i dig tillräckligt med D-vitamin? Via solen går det ju inte denna årstid så kanske vore det smart att ta ett kosttillskott?

Vill hälsa Helhetshälsa välkommen till kliniken, och i vårt sortiment erbjuder kliniken numera allt från D-vitamin till antioxidanter och tar man inte tillskott redan nu så är det en bra idé att börja! Det är svårt att få i sig allt via kostens, speciellt eftersom vi här i Norden är så säsongsberoende. Så känner du dig lite trött och hängig och allmänt orkeslös så ring mig på kliniken: 031 711 70 60 så ska jag ge dig lite personliga råd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar